טיפים לנהיגת שטח עצמאית בג'יפ בחו"ל - כך תנהגו את הטיול בהצלחה

מזל טוב! "מחלת השטח" דבקה גם בכם והחלטתם לצאת ל טיול ג'יפים בחו"ל וכעת אתם מחפשים טיפים לנהיגת בג'יפ כדי להגיע מוכנים לאתגר.
כמו בכל דבר בחיים, הכנה מוקדמת היא תנאי הכרחי להצלחה, ובטיול ג'יפים המתקיים מחוץ לגבולות הארץ תזדקקו ליכולת להתמודד עם שטח טכני ושונה מהמוכר לכם בישראל.
על אף שטיולי ג'יפים בחול מובלים על ידי מדריך מנוסה, האחריות על הובלת הג'יפ ויושביו בהצלחה לאורך הדרך מוטלת כולה עליכם, נהגי הג'יפ.

יכולת ההתמודדות שלכם עם השטח לא נמדדת רק בנהיגה חלקה בו, אלא גם באפשרות להיחלץ באופן עצמאי ממצבים בהם שוקעים, מתחפרים, יורדים שטח טכני או עולים עליה חדה, או פשוט, נתקלים במכשול לא צפוי בשטח (כאלו הם המכשולים, באים תמיד בהפתעה).

מתוך אלפי הטיפים שיכולנו להגיש לכם לכתבה הזו, בחרנו את החמישה שלדעתנו הם הבסיס לנהיגת שטח מוצלחת, שכל בעל ג'יפ, שרוצה להפוך לאישטח, צריך להכיר!


1. לא יוצאים לבד לשטח!
גם אתה (או את) תמיד הגיבורים של החבר'ה, בשטח לצאת לבד זה כמעט מתכון בטוח להטריח מישהו אחר כך שיגיע לחלץ אותך. לא חבל? אפשר לצאת לטייל ביחד. זה גם יותר כיף וגם יחסוך לכם שעות ארוכות של המתנה לחילוץ בזמן שכמה משיכות רצועה או כננת של רכב שטח נוסף היו מחלצות אתכם מהתסבוכת.
לכל רכב חובה לבדוק שיש גלגל רזרבי, רצועת משיכה, נקודת עיגון תקינה ברכב, ואם יש כננת או "הייליפט" ברכב, זה כמובן משובח.


2. מתחפרים, אז עוצרים!הרכב התחיל לחפור לעצמו מקום נעים וקריר בקרקע? תורידו את הרגל מהגז. מיד.
מה עושים? יוצאים מהרכב, מורידים ממנו כל מה שמוסיף משקל (כן, גם את החברים / משפחה), מזהים את הגלגל השקוע מרימים את הרכב מעט עם מגבהה וממלאים מתחת לגלגל אבנים, עצים וחול. אחרי שיצרנו משטח קשיח מורידים את הרכב ולוחצים על דוושת הגז בעדינות כדי לייצר אחיזה של הצמיג עם המשטח המאולתר שיצרנו.


3. לפני כל עליה יש הליכה!
טיפוס עליות ברכב שטח זו חוויה מדהימה ומרגשת. לפני שמתחילים לטפס, חשוב לעצור את הרכב ולהתקדם רגלית במעלה העליה, לסלק מכשולים אפשריים מהדרך ולסרוק את התוואי כדי למצוא את הנתיב הטוב ביותר והפחות חלק במידה והשטח רטוב.
יש לכבות את המזגן, לשלב להילוך כוח או הילוך נמוך ולהתחיל להתקדם תוך כדי לחיצהקבועה ונחושה על דוושת הגז.

4. שלוליות או לא להיות!
חציית מעברי מים היא חלק בלתי נפרד כמעט בכל טיול ג'יפים בחו"ל. גם בארץ בתקופת החורף מאגרי המים מתמלאים במהירות ולעיתים נוצרים מאגרי מים חדשים בשל כמות הגשמים. חשוב לדעת מה גובה המים שאתם הולכים לחצות. אחרי ש"צלצלתם" חשוב לשמור על מהירות אחידה למעבר המכשולים הבלתי נראים במים ולנסות להרגיש את הקרקע דרך הנסיעה.
הורדת הרגל מהגז תאפשר למים לזרום במעלה המפלט ועלולה לגרום למנוע לכבות. במידה ונעצרתם, יש לבקש חילוץ ולא לנסות להניע מנוע שעטוף במים.


5. ירידה בלי מעצורים!
ירידת שיפועים בשטח צריכה להיעשות תוך הבנת התנהגות הרכב. בניגוד לאינטואיציה, רצוי לא לסחוט את דוושת הבלמים כדי למנוע את שחיקתם. שלבו להילוך ראשון או הילוך כוח ברכב אוטומטי, ותנו למנוע לבלום את הרכב. השתמשו בבלמים כדי להאט את הרכב לפני מכשולים כדי למנוע ממנוע לקפוץ מעליהם ולגרום לכם לאבד שליטה.

למאמרי שטח נוספים לחצו כאן